Angkor Wat idag - Pattaya nasta!

Forst en liten uppdatering pa gardagskvallen. Vi gick till en restaurang pa "bar-street", de hade live-dansare som visade olika inhemska danser sasom peacock dance, fishing dance etcetera. Var val inget som gjorde jattestort intryck och det var nog inte sa kul for dansarna heller eftersom det var valdigt mycket fulla turister pa restaurangen, en gubbe  var tom upp pa scenen och storde ett par ganger, riktigt pinsamt for honom sjalv. Men kul anda att ha sett danserna! Jag skulle lyxa till det lite ocksa genom att kopa mig en drink, jag har inte druckit nat alls pa resan eftersom jag inte varit sugen, jag har bara smakat nar Robin har druckit olika sorters ol. Restaurangen hade dessutom Happy Hour sa det var tva drinkar for en. Tyvarr sa blev det en riktig besvikelse, jag tog en Margarita och en annan drink som skulle smaka mango och sen fick jag en chock nar jag smakade! Det smakade bara ren sprit! Bada drinkarna var som sprit fargad med karamellfarg :) Inte riktigt vad jag hade tankt mig...varken jag eller Robin kunde dricka dem. Robin fick dessutom nagon typ av pinnar i sin matratt som inte gick att tugga i sig, han forsokte verkligen och han ar ju absolut inte krasen, men jag tror det var bra att han inte svalde nagon av dem for da hade han nog fatt diverse toalett-issues senare..

MYCKET sprit for pengarna!

Robins hardsmalta foda. Det syns lite daligt, men typ mitt i bilden ligger en som han tuggade pa i typ en kvart, den gick anda inte att fa isar.. tokmat!

Efter vart misslyckade restaurangbesok (dessutom det dyraste pa hela resan) sa gick vi till nattmarknaden for lite fiskmassage och det blev desto mer lyckat! Det var en mycket underlig kansla att doppa tarna i fiskbassangen med de sma fiskarna som kakade av all dod hud... De lovade dessutom pengarna tillbaka om man kunde halla sig for skratt men det behover de nog aldrig ge for det gick verkligen inte att halla sig! :) Verkligen en annorlunda och rolig upplevelse!

Robin i fard med att skaffa sig "babyfeet", lite laskigt var det allt! ;)

Idag har vi gjort en resa bakat i tiden, till Angkors tempel. Vi hyrde en tuktuk for dagen och valde den "lilla" turen men vi holl anda pa hela dagen, det finns sa manga tempel! Det ena mer storslaget an det andra! Hela miljon runt templen ar fantastisk, det kanns som att man befinner sig mitt i en filminspelning eller nagot. Angkor Wat var enormt imponerande men roligast var nog anda nagra av de annu aldre, lite mindre, templen som lag mer mitt i jungeln och dar skogen for lange sedan har borjat atererovra marken dar templen ar byggda. Riktigt coolt med flera hundra ar gamla tempel dar enorma trad vaxer uppepa taket med rotterna nere pa vardera sidan...man kunde aldrig riktigt se sig matt. Dock var det riktigt dyrt att besoka templen, en endagsbiljett kostade 20USD per person. Sjalvklart beror det pa vad man jamfor med men har ar det enormt mycket. Dock haller de pa och restaurerar nastan alla tempel for att kunna bevara dem, nastan alla ar delvis raserade, och gar pengarna till det arbetet sa kanns det anda val vart det. Angkors tempel ar sa enastaende att jag verkligen hoppas att de kan bevaras pa ett bra satt for framtiden!

Grymma grejer!

Goa Glajors klubb vid Angkors tempel :)


Klattring vid templen...

Robins forkylning haller i sig och jag har ocksa lyckats bli smittad sa nu kanner vi verkligen for lite lugnare aktiviteter. Nasta tripp pa resan kommer vi att foreta pa ett mycket lyxigare satt. Vi har bestallt en taxi till Thailandska gransen imorgon. Det kostar 30USD sa det ar anda inte sa mycket och det ska tydligen ta tva, tre timmar kortare tid an med buss. Dessutom har vi var sextimmars bussresa fran Phnom Penh i farskt minne. Vi reste i shorts och t-shirt och de gassade ac for fullt sa det var nog inte mer an 17-18 grader i bussen vilket nog inte var sadar jattenyttigt for Robins forkylning. Sa taxi till gransen imorn alltsa, sa ska vi ta oss darifran ner till Pattaya ar det tankt for att spendera sista veckan solbadandes... sa vi far lite farg pa oss! Jag har varit i kontakt med vart resebolag ocksa och de har ingen fakta till oss som reser hem i december utan de hoppas att trafiken ar igang igen tills dess. Sa vi far val se hur det blir, sista tva natterna har vi dessutom bokat Hotell Dream i Bangkok sa da kommer vi hur som helst att vara dar.

Pattaya nasta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0