Bangkok

Vi kom fram igar pa formiddagen men den dagen spenderades mest med att forsoka halla sig vaken... :) Vi tog in pa ett litet vardshus som heter Mom's Guesthouse. Det ar jattebilligt, vi betalar bara 300B per natt, det finns badrum och dusch i korridoren och allt ar rent och frascht.

Det maste ha synts pa oss att vi var trotta igar for alla lyckades lura oss ;) Vi skulle ta tuk tuk till ett shoppingsenter men det blev typ 10 stopp till pa vagen for han som korde sa att det var ju hans fodelsedag sa kunde vi inte SNALLA folja med honom dit och dit, ok please? Sa vi akte runt och runt medan vi sa stopp och han sa, ok please? sa vi fick se massa sevardheter som vi inte hade tankt att se och sen blev hela resan typ 20ggr dyrare an det var sagt fran borjan, haha, sa nu har vi fatt lara oss den harda vagen.. Vid ett av templen som han tog med oss till traffade vi ocksa en annan herre som tyckte att vi skulle aka till nat badstalle langre soderut, fast nar vi hade pratat en stund sa sa han att vi nog skulle vanta nagra dar anda, for jag var sa vit sa om jag lade mig ner i den vita sanden sa skulle Robin aldrig hitta pa mig igen eftersom jag skulle forsvinna da! Tack for den va! :)

Vi sov inte sa varst mycket inatt, jetlaggade som vi ar men vi ar anda lite piggare idag. Har varit och bestallt biljetter till Vietnam pa en lokal resebyra ocksa, det blir typ 2000:- billigare an det hade blivit att kopa biljetterna i Sverige sa det var ett bra beslut att vi vantade med att handla dem. Vi sticker till Ho Chi Min City pa Torsdag. Sen har vi inte planerat riktigt hur lange vi stannar men det lutar at att det blir buss tillbaka genom Kambodja for att titta pa Ankor Wat och sen tillbaka darifran till Thailand och ev. nan badort innan vi aker hem igen.

Allt ar enormt billigt vilket iofs var vantat  men det ar kul anda. Idag har jag shoppat en klanning och Robin en T-shirt och vi gav inte ens hundringen for bada plaggen. Sen blir det ju billigare ju fler plagg man koper sa jag har gjort en deal med en snubbe har. Jag fick ta lite kort pa klanningar mot att jag kommer tillbaka och koper nagra av honom. Kolla lite pa bilderna och sag till om ni gillar nan modell och isfl vilken farg sa fixar vi :) Alla farger ar heller inte med pa bilderna, men ni kan ju skriva typ vilken farg ni vil ha sa kollar vi vad det finns.

Idag ska vi och kolla pa lite Thaiboxning senare pa eftermiddagen, det gar matcher mellan sex och tio pa kvallarna. Vi blev lite inspirerade for vi snubblade over ett Thai-traningsstalle i en grand pa dagen idag. Det ar sa spannande att promenera omkring har, kommersen tar liksom aldrig slut, man kliver in i nan liten gang och tror att det ar en atervandsgrand, men nejda, den oppnar sig i en ny gata och overallt ligger sma butiker, massagestudior, resebyraer osv.osv. Vi ska ocksa avsluta kvallen med att ga pa lyxbio... vi kommer antagligen att somna, men det kan ju vara skont :)

Kommentarer
Postat av: kixiecat

Ni har det bra ni! här regnar det bara och imorgon måste vi åka med en buss 7.30, vi ska på handelsmässa i borlänge. Fast Dogge Doggelito ska vara där i alla fall:P

haha ni får inte se doggelito! okey you win.



ha så kul och få lite färg så Robin inte tappar bort dig där i sanden. puss

2008-11-18 @ 21:20:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0