Softation i Siem Reap

Idag har vi haft en riktigt skon semesterdag, vi har utforskat centrum i Siem Reap, suttit pa olika serveringar och bara haft det bra :) Centrumkarnan har ar inte sa stor men den rackte till for en lugn dags utforskande. Vi anvande oss av Lonely Planet-boken (saklart) och besokte de flesta av de listade stallena och manga fler. Det ar mycket marknader har och alla stand har i princip samma saker. Det ar olika typer av sjalar, tyger, kuddfodral och dukar, sen ar det olika "angkor wat" prydnadssaker och en typ av stand saljer smycken, mycket silver (sager de) men ocksa mycket bijouterier med stora fargglada stenar. Vi har kopt lite sjalar ( Robin en och jag resten :)) och tva tygbitar som forhoppningsvis ska bli kuddar till soffan och sen hittade jag en ubersot liten vaska i en affar som tillverkar och saljer sidenklader och accessoarer.

Den forsta uteserveringen vi satt pa heter Banana Leaf och var med i Lonely Planet, dar at jag en glass medan Robin satsade pa en Mojito, den sag sa tropisk ut med en liten blomma pa kanten och allt. Den verkligen sa "semester" nar den kom in... :) Pa den andra serveringen at vi lunch, Robin ville dit for att de hade stenugnsbakad pizza. Nar vi satte oss och laste menyn sa visade det sig att de hade krokodil ocksa sa det slutade med att jag at pizza och Robin krokodil :). Fast jag smakade ocksa nan bit av krokodilen och det var helt ok, lite som kyckling, sen fick man lite olika goda saser till och man fick tom. laga till krokodilen sjalv vid bordet pa en liten stekhall som de kom med. Jattemysigt! Robin var extra nojd med det ocksa eftersom han annars har tyckt att maten har varit lite daligt stekt, han vill ha lite mer stekyta sager han sa det var ju perfekt.
                   Det ar valdigt fint har i Siem Reap (las: turistigt) och det ar valdigt dyrt att ata och dricka inne i stan pa de finaste och mysigaste serveringarna. Det marks verkligen att de ar speciellt fixade for att passa turister, det ser precis sa dar tropiskt ut som man tanker sig semesterstallen i fantasin. For oss ar det nastan lite skont nu som kontrast till de dammiga storstaderna i Bangkok, Ho Chi Minh och Phnom Penh.

Annars sa har Robin en nyutvecklad odlefobi, jag tycker det ar lite skojigt for han tycker att de sma odlorna som finns overallt har ar jatteobehagliga. Innan vi gick hit till internetcafeet sa hade han varsta projektet for att flytta bort en odla som hade tagit sig in i vart badrum. Den var kanske fyra cm lang eller sa men det var mycket viktigt att den kom ut ur rummet sa den inte skulle krypa ned och gomma sig i hans byxor eller nagot. Hihi jag tycker det ar lite gulligt jag..for annars ar han inte radd for sa mycket :)

Jag ville lagga ut lite bilder ocksa men natet har ar for segt... far se om jag kan overtala tompin att ga in pa nat mer internetcafe lite senare... :)

Kommentarer
Postat av: Olaf

Jättekul att följa er! Hur tänker ni ta er tillbaka till Thailand? Kolla noga om ni skall flyga, för det verkar fortfarande stökigt på flygplatsen i Bangkok, den öppnar tidigast på lördag enl E24.Ring gärna! /Pappa Olaf

2008-11-27 @ 17:01:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0