Mysdag

Tänk om alla söndagar var så här trevliga! Jag inledde med att sova ut, i mitt fall betyder det max klockan tio. :) Först låg vi kvar och myste ett tag, det är så skönt när man inte har några bestämda planer utan bara kan ta det lugnt. Så gick jag upp och grejade en mysig söndagsfrukost åt oss med rostmackor, frukt, bacon och ägg. Vi hade lite lösa planer på att åka skidor i det fina vintervädret men vi lade det på is när vi såg på termometern som stod på -20 grader fast klockan närmade sig tolv! Då är det kallt... Men jag föredrar verkligen en riktig vinter med snö och kyla framför slask. Vit, lite knarrig snö och -5 grader, då är det perfekt!

Precis när vi lagt skidplanerna på hyllan ringde mamma och berättade att hon och Kickan planerade en shoppingtur till Borlänge, så då var vi såklart inte sena att hänga på dit ;) Skönt att göra något trots kylan, och shopping är ju aldrig fel!
Jag har blivit så otroligt snål sedan i höstas bara när vi toksparade till semestern. Sen när vi kom hem visade det sig ju att vi verkligen sparat för mycket... så jag hade mycket pengar kvar. Det där spar-tänkandet sitter ändå kvar så det känns konstigt att bränna pengar. Hur som helst, det blev ju så klart lite shopping ändå, Robin fyndade ett par jeans på halva priset och jag köpte fyra t-shirtar för 99kr styck, det blev en i varje färg för de var verkligen perfekta! Lagom tighta, lagom ringade och liite extra långa så att inte magen glider fram när man har låga jeans. Verkligen ett fynd jag blev nöjd med! Det blev även en kjol från HM, nästan lite 60-tal över den med tight skärp i midjan och vidd i kjolen, jag tokdiggar modellen :)

Lite kass bild, men snygga var de! Förutom den vita tishan köpte jag även en svart, en röd och en grå. Nice!

Kickan hittade faktiskt en vinterjacka också, en riktig tjock och vindtät men ändå snygg från Everest, hehe lillskrotan kanske börjar växa till sig eftersom hon börjar förstå att man måste klä på sig när det är kallt :) (Annars fryser man nämligen ;) )

När vi kom hem lånade vi Elias TP och körde en omgång, jag, Robin, Kickan och Mamma. Jag vann såklart, smartast som jag är ;) Nu ligger vi i soffan och gosar med Ebba som vi har lånat över natten. Hon är så söt, hon verkligen BER om att få följa med oss hem varje gång vi ska åka från Snöåvägen :) Älsklingen!
Visst är de goa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0