Snålprojekt

Jag är ganska fascinerad av det där med ekonomi. Det finns så mycket onödigt man lägger pengar på hela tiden. Jag och Robin har bestämt oss för att göra ett projekt under Februari. Det handlar om att spara in matpengar. En vanlig månad äter vi för ca 3000kr per person. Då räknar vi med allt vi stoppar i oss, mat vi lagar och köper, fika, godis, you name it. Det är visst inte så mycket? Eller jag vet inte vad folk i genomsnitt äter för på en månad men jag tror inte att det är så mycket :)

I alla fall, under Februari ska vi försöka halvera kostnaden genom att inte äta ute, planera och göra storkok. Vi ska alltså inte svälta oss utan vi ska bara försöka äta så billigt som möjligt. Jag tror att det kan bli riktigt intressant, vi ska leta billiga recept och då tänker jag mig att vi kan bli billigare i drift senare också, för vi kommer säkert att hitta favoriter bland de billiga recepten som kommer till användning igen längre fram.

Jag gillar att göra små projekt kring det här med mat, jag är inte så road av matlagning till vardags men gör vi det till en utmaning så blir det roligare!

Vi ska bli mer sparsamma med våra pengar. Mer kvar till skojiga saker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0