Bloggande med förhinder

Nu var det nära att det inte blev något inlägg alls! Gosh, jag höll på att få krupp på mitt mobila bredband, ibland är det bara krångel och det vägrar att koppla upp sig, ändå är det mycket bättre täckning här än i lägenheten när man väl kommer in... jaja det fixade sig ju i alla fall.

Inga bilder på mamma Karins klänning än så länge men däremot på en liten klänning som jag sydde klart idag. Tyget till den här söta saken räddade jag ur lådan för det som skulle bli trasor i verkstaden på jobbet och det har varit en duk från början. Det känns bra när jag kan återanvända gamla tyger, så att de kan "återuppstå" i ny skepnad :) De små knapparna på framsidan kommer dessutom från min farmors knapplåda som jag har ärvt och jag tycker att de passar superbra till. Det enda nya är egentligen knapparna i ryggen och kantbandet. Ingrid goes miljömedvetet!





Ubergulligt tyg om ni frågar mig, riktigt sådär gammalromantiskt som jag gillar. :)

I morgon blir det en tur till Karlstad, jag fick en shoppingresa i present av min familj eftersom jag inte kom på något att önska mig. Jag ser fram emot dagen, shoppa och umgås med mamma och syster, det kan ju inte bli mycket bättre!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

vilken tur att du räddade tyget! Det passade jätte bra till en klänning :-)

2009-11-02 @ 20:30:18
URL: http://cessareas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0