3 klänningar...

... som nästan är färdiga. Bara knapparna kvar, det ska vara tre tryckknappar i ryggen på varje, sammanlagt arton delar som ska sys på för hand. Drar mig lite för det så jag sparar det till i morgon :) det är rätt sent nu också så jag ska nog krama Robin lite innan det är dags att sova.

Här kommer i allafall en titt på klänningarna





        

Klänningarna är helt olika i tyget, en kinesiskt siden, en loppisinhandlad stretchfrotté och ett tunt fint sommartyg även det inköpt i Kina. Det är bra att sy mycket i olika material, jag lär mig mycket på kuppen. Mot slutet nu kommer jag och overlocken också allt bättre överens, det har tagit mig en stund att komma underfund med den och hur man ska göra när man syr böjda sömmar osv men det går allt bättre.

Som ni kan se på bilderna så har också jag fått hem namnlappar nu, måste säga att det blir lite extra piffigt när jag får sätta mitt namn på kläderna :)

Kommentarer
Postat av: Milton

Det finns faktiskt barn som är pojkar också! :P

2009-06-09 @ 18:11:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0