Liten T-shirt och Overlock!

Igår blev det äntligen till att sy lite igen, jag köpte min efterlängtade overlockmaskin i förra veckan men jag har inte hunnit sy någonting med den förrän igår. Till stor del berodde det på att vi flyttade i helgen och sådant tar ju lite tid har jag märkt...

Det första jag gjorde med overlocken var att färdigställa en liten T-shirt som jag hade påbörjat redan innan och oj vad snabbt det gick! Swisch så var den klar! Tyvärr upptäckte jag att det mysiga tyget som jag köpte i Kina inte var det minsta trådrakt, trådarna gick snarare på diagonalen... suck. Men jag kör lite tvätt på det nu och sedan får jag utnyttja det så gott det går, det är ju tråkigt för det blir ju så mycket spill när man inte kan lägga mönsterbitarna ända ut i hörnen.





Mönstret är från Butterick och inköpt i den lokala tygaffären liksom muddtyget. Tyget som sagt köpt i Kina, skön och mjuk bomullskvalitet med mycket stretch, välfdigt synd på trådraken!

T-shirten är i strl 74/76. Jag har ju egentligen ingen användning för barnkläder men eftersom jag gillar att sy så är barnkläder lämpligt eftersom det inte går åt så mycket tyg. Är någon intresserad så säljer jag gärna T-shirten, 100kr inklusive frakt.

Jag gillar verkligen det söta tyget med kronorna, det är såå synd att det inte var trådrakt...känns som att jag bara kommer att kunna använda hälften..


Bäst är att tyget är så fint och att hela T-shirten blev så bra! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0