Tvillingfleece - Ckeck!

Jag har två nya BFFs, min overlockmaskin och min nya tång som man sätter i tryckknappar med. Oj vad de underlättar och snabbar på tempot. Idag på eftermiddagen gjorde jag klart båda fleecejackorna till tvillingpojkarna, helt utan missöden, så skönt!

Fast de kan nog inte ha dem förrän till hösten, storleken på mönstret säger nyfödd men det kan bara inte stämma, det ser mer ut som en fem-sex månader. Men hösten är ju rätt lång (!) så de ska säkert komma till användning!



  

Lite tokiga kombinationer kan tyckas men jag är nöjd ändå eftersom jag fick ihop två jackor på de tygbitar jag hade hemma. Extra roligt blev det med de fina piratapplikationerna.



Ibland är jag lat, då tar jag inte bort nålarna utan syr rakt över. Då kan det bli såhär. :) Fast, kors i taket, nålen på symaskinen gick inte av.


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Gissa om jag blev glad när jag fick länken till din blogg. Jackorna är ju urgulliga, om du vill får du gärna komma o hälsa på oss, annars kan jag ta en promenad m grabbarna till Lindbergs (om du jobbar där än förstås?)& hämta jackorna där.

2009-06-16 @ 21:55:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0