Kinesiska aventyr

Idag ar en softardag, vi har bara varit till en park i narheten och tittat pa folk. Nog sa spannande det egentligen. De har massa "gymapparater" i parken, massa barn som leker, folk som spelar pingis, dansar etc. Ett kanonbra satt att komma i kontakt med folket!


Vi kande att det var dags att ta det lite lugnare idag efter de tva senaste dagarna. Var cykeltur varade i totalt 11,5 h varav vi cyklade eller gick och tittade pa saker hela tiden utom tva matpauser. Det hela slutade med att vi cyklade vilse och inte kom tillbaka till hotellet forran halv elva pa kvallen. Det var bara sadar roligt att sta med cyklarna nagonstans efter motorvagen och inte ha en aning om vart vi skulle.. :) Men det loste sig, Kineser ar valdigt hjalpsamma aven om en del av dem inte kan sa bra engelska och vi suger pa kinesiska..



Igar var det muren och sommarpalatset som var malet, vi hade guiden Johnson till var hjalp. Muren var pa ett helt annat satt nu pa sommaren och sen var det ett annat stalle an det som jag besokte tidigare. Det var sjukt brant, det skilde 625 hojdmeter mellan lagsta och hogsta punkten sa det var klattring pa schemat.

Brant

Det var som ett varv man kunde ga, muren borjade i en dal, gick upp pa ena sidan berget, ner i samma dal igen och sen upp pa andra sidan. Vi gick hela varvet pa tre timmar och idag har vi riktig traningsvark i vaderna, undrar hur manga trappsteg det blev egentligen..

Trappsteg...

Nar jag var dar senast sa var det host och da var det betydligt kallare pa muren an i Beijing. Nu var det tvartom och solen stekte i stallet. Vi svettades extra mycket eftersom jag hade propsat pa att vi skulle ha langbyxor (efter huttrandet senast) och jag brande mig ordentligt pa axlarna eftersom vi pa Johnsons uppmaning lamnade jackorna i bilen och jag hade klanning med axelband. Dock var det absolut vart det, muren ar fantastisk och utsikten gar inte att beskriva. Den ar verkligen ett underverk.

 Aj...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0