November

Jag har fått lite pikar om att det har varit tomt på bloggen, kul att veta att jag är liite saknad när jag inte skriver. Kommentera gärna när ni är inne, det piggar upp vill jag lova!

Grunden börjar ta form, gjutningen blev klar medan vi var på semester tack vare snälla svärföräldrar. Sedan vi kom hem har vi börjat med murning av lecablocken som ska vara ovanpå den gjutna balken och det är betydligt roligare att hålla på med, mycket för att det går mycket snabbare. Det är skönt att se direkt att man "kommer någon vart"

Lite bilder från förra helgen och helgen.


Katrin, Emanuel, Mats och Karin hälsade på och bjöd på hamburgare.


Det första bruket läggs på....


....och den första stenen muras dit.


Robin i blandartagen.


Ena kortsidan förberedd för murning.


Efter helgen och början av den här veckan är nästan hela första varvet färdigmurat. Det har gått så fort att jag inte ens hunnit med med kameran! :)

Kommentarer
Postat av: mormor

Godt å høre at dere er på gang igjen, Ingrid. Lecablokker er tunge å løfte, men mye mer håndterbare enn de steinene dere måtte rense unna i grunnen!!!Det skal bli artig å føle med dere !!!!

Klem!!!

2010-11-03 @ 11:24:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0