Utgrävning av baksidan - check!

I helgen blev det klart med utgrävningen av baksidan. Det blev väldigt bra, nu blir det mycket lättare att hålla på och gräva för grunden där bak samtidigt som marken nu lutar från huset så att regnvattnet rinner bort.

Så här såg det ut före...


...och såhär blev det.


Man kan gå runt vårt hus :)




Den här lilla skopan behövdes för jobbet!


Det blev en hel del massa över som vi kunde använda till att fylla ut tomten åt andra hållet med. Vi hade ju redan börjat genom att köra dit skottkärror när vi gräver under huset. Nu kan man säga att det blev lite mer på en gång.. :)

Före



Efter. Lite mer plan tomt. Så här stor gräsmatta vill ingen av oss ha så det får nog växa upp och bli ängsmark igen så småningom. Kan man slå med lie nån gång per år tänker jag mig. Den typen av tomt passar lite bättre in i den lantliga omgivningen. Maskinen är verkligen jättestor!


Jag fotade detta i måndags och mamma, hundarna och Robin var med ut. Ebba äääälskade all lera, hon sprang och sprang som en tok och busade hur mycket som helst! Så roligt att se, hon bar sig åt som en valp igen. Snuttan! Jag önskar att jag hade filmat henne.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0