Mitt körsbärsträd

I augusti gjorde jag min sista dag på Lindbergs Cykelsport, en era i livet tog slut och jag började mitt nya liv som student. I avtackningspresent av Börje och Inger fick jag ett litet körsbärsträd med det vackra namnet Bergskörsbär.

Självklart får trädet bo ute i Sandsta, det fick sin plats på hörnet vid infarten där det tidigare stod ett dåligt träd som vi fick ta bort. Det blir ett fint blickfång när man kommer hem till oss.

Lilla trädet innan plantering, så fint med rosett och allt. :)


Enligt planteringsanvisningen behövdes ett stort hål och det tog mig ett tag att gräva tack vare alla stenar i jorden där ute.


Stenar, stenar, stenar. Jag fick köpa mer jord för att kunna fylla hålet igen efter att ha tagit bort stenarna.


Plantering efter konstens alla regler så att mitt träd ska bli stort och fint. Jordförbättring är viktigt, blanda ut den befintliga jorden med fräsch planteringsjord.


Ett riktigt hål blev det.


Sällskap av mysarna som vanligt. Dessvärre var de inte på grävhumör just den här dagen. ;)


Färdigplanterat. Hoppas det kommer att trivas!


Såhär vackert ska det vara i full blom. Underbart....

(bild lånad av Töreboda kommun)

Kommentarer
Postat av: mormor

Så fint Ingrid. Gleder meg til å se blomstene til våen og ikke minst få smake bærene som ettehvert kommer!!!

2011-10-20 @ 19:00:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0