18 nov 2012

Inte blir det mycket bloggat heller  och tiden bara flyger iväg, halva min tid på Bali har redan passerat och jullovet närmar sig med stormsteg. Det har helt enkelt inte funnits tid. Fast å andra sidan är det ett bra tecken, att jag har viktigare saker för mig menar jag. Jag trivs, får nya vänner, blir brun och längtar hem lagom mycket. Jag är glad att jag åkte.
 
I helgen tog vi en tripp till Gili Trawangan, den största av Gili-öarna. 14 personer åkte tillsammans och även Lena, Marcus och Felicia som är här och hälsa på mig nu hakade på. Vi hade ett jättebra boende som heter Gili Divers där vi delade på ett fräscht familjerum. Det blev en lugn helg med cykeltur runt ön, snorkling, stå-paddling och rätt mycket relax. Skönast av allt var att på Gili finns varken bilar eller mopeder, de kör med häst och vagn. Hur skönt som helst att vila öronen från oväsendet ett tag.
 
Häst coh vagn!
 
En rolig grej i Indonesien (precis som i Kina) är alla felstavade skyltar på engelska skyltar. Detta är humor! :)
 
Snorkelturen vi gjorde skulle enligt info ske i en glasbottnad båt. Det låter ju stiligt, glasbottnad båt. Visade sig att det satt ett fönster i botten på båten och att man inte fick stå på det för då kunde det gå sönder...
Falsk marknadsföring eller smart marknadsföring? :)
 
Stranden och hamnen på Gili Trawangan
 
På väg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0