Our Lucky Day! by broccoli...

Idag är det min och Robins turdag, inte. Jag skulle laga mat när jag kom från jobbet, tänkte ha den klar tills min älskling kom hem. Jag var nästan klar med broccolisoppan när han kom innanför dörren, skulle bara mixa den i blendern för att jämna till den. Jag hällde upp soppan i blendern, satte på locket och Voíla, broccoligratinerat kök! Det var broccoli ö v e r a l l t. Soppan var inte mixad eftersom jag stoppade blendern, så Robin tog fram moppen medans jag skulle mixa klart. Jag trodde att det berodde på att jag inte höll i locket så jag satte på det igen och startade. Och Voíla, broccoligratinerat kök i.g.e.n.... Vid det här laget skrattade jag så mycket att jag var nära att lägga mig i all broccoli, det var verkligen komiskt. Robin ville ändå inte tro att det var något fel med blendern utan han började pilla så klart, satte på locket på nåt annat sätt och startade, voíla broccoli all over again. Nu höll jag verkligen på att dö av skratt, det var länge sedan jag skrattade så mycket. :) Än var det inte slut heller. Medans jag gjorde klart soppan (med elvispen istället) så skulle Robin börja städa golvet. Han hann väl dra tre svep med moppen, sedan smällde det som bara den och skvätte såpavaten med broccoli över hela golvet.... det var själva den lilla korgen på städhinken som man vrider ur moppen i som sprack!

Broccoli... är gott, fast någon måtta får det vara :)


Broccoligratinerad Scott-tröja efter rond nr 1.

Verkligen vår turdag idag... fast (det lilla som blev kvar) av Broccolisoppan åt vi med räkor och vallmobräck och det smakade riktigt bra. Billig och nyttig mat.

Nu har jag tagit tag i mitt liv igen, har nyss varit på gymmet en timme, imorn blir det cirkusträning med Maria och tidigare i veckan har jag cyklat enhjuling och åkt skidor med Robin och Ebba, så nu är det full fart framåt mot vätternrundan!

Här är en bild från tisdagens fina skidtur. Säsongens första, så det räckte bra med ett varv på hundspåret som är 5 km. Ebba tyckte det var störtkul att få springa av sig lite, hon är ett stort fan av skidåkning och blir grymt besviken om man någon gång tar fram pjäxorna och hon inte får följa med. Så för vår del är det hundspåret som gäller.

Kommentarer
Postat av: kixi

Hahaha så går de när man försöker vara nyttig:P det var helt enkelt inte meningen att ni skulle käka broccoli.

2009-01-09 @ 13:37:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0