Jag vill ha en overlock!

Det har varit en supermysig helg, det var så skönt att vara ledig i Fredags och vi hade en fin dag. Vi gick på långtur i skogen med hundarna jag, Robin, Karin, mamma, pappa, kickan och martin. Vi gick upp till Sausstugan som ligger i skogen ovanför skeppmora ungefär. Vi hade med oss fika och satt där och käkade och myste. En riktig långtur blev det, vi gick hemifrån vid strax efter ett och kom hem vid halv fem. Hundarna tyckte att det var kanon! :)


Lycklig hund med hela flocken på långtur


...och Rocky är lika omöjlig att fånga på bild som vanligt. Hinner precis säga åt honom att stå still och sen zoom så är han borta igen. Han sprang nog tio gånger så långt som oss där i skogen. :)

Igår tog jag äntligen tag i mitt syprojekt med den lilla gröna klänningen, nu är den verkligen på g. Totade ihop en liten solhatt också eftersom jag blev så inspirerad av alla andra sybloggar som bara verkar göra hattar nu ;) Fin blev den och jag gillar verkligen tyget, lite gammaldags romantik sådär.


Baktill blir det en rosett att knyta, blir ju snyggare knuten när man har den på sig dock.


Livet framtill, jag tror att den blir jättesöt när den blir klar. Kankse att jag sätter någon somrig applikation fram på livet, en tygblomma eller så, men det får vi se...


Liten sommarhatt...


Som man också kan ha såhär...

Men gosh, vad jag vill ha en overlock. Det är så drygt att hålla på när det är lite större delar som klänningen och jag måste börja med att sicksacka alltihop.. känns verkligen som att göra allt två gånger och sen blir inte insidan så snygg som jag skulle vilja heller.. hm får se om det inte blir en till maskin snart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0