Möbeldag

Jag är i Kina som sagt men helt utan den vanliga stressen som brukar kanta besöken här. Under mitt tidigare "cirkusliv" så stod ju uppvisningar på agendan och nervositet/stress var liksom en naturlig del av det hela, nu är det fantastisk skönt att slippa den delen och bara njuta av landet och allt omkring. Å andra sidan saknar jag såklart showerna... det är en enorm kick att uppträda och tävla på det viset... Jag antar att man inte både kan ha kakan och äta den.

Idag blev en lugn dag, cykeltur till ett närliggande shoppingcenter och besök hos "mammas och pappas" möbelbutik/snickeri. De säljer antika och nytillverkade möbler främst i Kinesisk stil. Eller ja, vilken stil som helst egentligen eftersom de sköter tillverkningen själva. Jätteroligt att se!

Här kommer lite inspirationsbilder från butiken på några av de möbler som jag blev sugen på att plocka med mig (hur ska detta bli, vi har ett torp från tidigt 1900-tal som vi ska försöka renovera och samtidigt behålla känslan i, kan man ha kinesiska möbler då?)

















Fantastiskt vackert som sagt, extra coolt att man kan få precis som man vill ha, anpassat efter måtten i ens hus. De saker jag har fotat är en blandning av gammalt och nytt, de kan liksom göra så att de nya sakerna ser gamla ut från start och det är ett fantastiskt fint hantverk...

Jag tänker mig att man kan ha den lite gammeldags stilen som vi har tänkt oss men att man kan bryta av med en liknande möbel som någon av dessa, gärna en röd eller grön så det verkligen bryter av.... mm... vi har långt kvar på vårt hus innan vi kan tänka på inredning men man måste ju få drömma lite ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0