Nytt år!

Jag har suttit och läst lite bloggar nu på kvällen och det är ganska kul att läsa allas årsresumeer. Någon sån ska jag inte skriva men jag har lite bilder som jag är sugen på att lägga upp.
Sista veckan före jul blev riktigt hektisk, det är så himla typiskt mig, bara för att jag var sjuk och inte orkade träna så tänkte jag sy och pyssla inför jul, bara ta det lugnt helt enkelt. Sagt och gjort, men när jag kom igång blev det mer som ren tillverkning av kläder än lugnt pyssel... hihi tur att det är roligt att sy!
Den där veckan blev det en julklänning till mig, julklappspyjamasar till mormor och morfar, julklapps morgonrock till Kickan och ett nattlinne till Karin, Puh, tur att jag hade Lena och Kickan som var till stor hjälp! :) Ni räddade mig!

Förutom syprojekten så grejade jag med inslagning av paket och rim till, jag blev riktigt nöjd med flera av inslagningarna och rimmen!


Här är min snygga syster i min snygga julklänning! Jag sydde den av råsiden som jag och Robin köpte i Kambodja. Det känns bra att jag redan har gjort något med tyget. Tidigare när jag var mycket i Kina så köpte jag också en hel del sidentyg men det ligger oanvänt i min sylåda tyvärr...

Julklappsmorgonrock som jag och Lena sydde till Kickan, visst är den riktigt puffigt söt!?

V hade en riktig familjejul i Norge med hela släkten, kul att träffa alla samtidigt för en gångs skull, det var så länge sedan sist. Det enda som saknades var Robin, det var tråkigt att inte få fira ihop, men vi får ta det nästa år...


Idolbild på mig och Kristian, min minsta kusin som hade opererat bort mandlarna någon vecka innan jul så han hade ont och var lite hängig, synd om honom på jul och allt! Fast han var lika mysig som vanligt ändå.

På vägen hem från Norge på annandagen stannade vi till på fjället, det var så himla fint att vi var tvungna att gå ur bilen ett tag och titta på utsikten. Hundarna tyckte det var toppen att få springa lite också!
Jag tänkte passa på att få en bild på mamma och hundarna också som pappa kan ha med sig till Kina. Rocky var dock inte så hjälpsam utan på flera bilder springer han ut ur bilden som här ovanför när man bara ser rumpan. :) Buse!
Till sist fick jag dock en skaplig iallafall. Kul med den fina utsikten i bakgrunden!



Några i mitt sällskap på julafton..

Min paketinslagning av Kickans paket, riktigt nöjd blev jag med den! Den rosa grejen är bara en plastpåse som jag har vikt till som en ros. Jag brukar spara på sånt där plock av olika slag. Det är jättekul när jag slår in paket att ha lite olika grejer att plocka med!

De två sötaste på hela julfirandet! De lessnade lite på paketutdelningen och låg på golvet och myste istället, så söta!
'
Imorgon har jag nog lyckats övertala pappa till en skridskotur, isarna är ju så fina nu. Jag vill gärna umgås lite med honom nu också innan han sticker till Beijing. Jag och Robin ska dit och hälsa på i vår, vi fick faktiskt biljetter av mamma och pappa i julklapp... så då blir det shopping YES! :)

Kommentarer
Postat av: kickan

nä usch vilken fuling:S jag ser ut som att jag har sett ett spöke eller nåt.

2009-01-02 @ 16:56:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0