Ho Chi Mihn City

Igar flog vi hit till Ho Chi Mihn City, Vietnam. Vi bor pa ett litet hotell i backpackeromradet och vi har mjuka sangar, kuddar och paslakan att ha pa oss nar vi sover samt ac, yees! Sa darfor trodde vi att vi skulle sova sa bra inatt. Vi har varit sa trotta eftersom Mom Guesthouse lag pa varsta partygatan, vi hade ingen ac och inga tacken. Men chi fick vi... Jag sov en stund riktigt bra typ mellan nio och tio igar kvall annars har vi bara slumrat, var tom helvakna nagra timmar i natt och lag och laste, istallet sov vi till 12:00 pa dagen sa det gar inte sa bra for oss med dygnsrytmen...

Nar vi kom hit igar kvall sa var det typ monsunregn och vi blev paflugna av massa taxichaufforer som ville ta oss in till stan for hiskeliga priser... men vi traffade en trevlig polis som sa att man kunde aka public bus fran stationen en bit bort sa det gjorde vi och det var ett kap. 1,5kr st for biljetterna :)

Idag har vi varit pa krigsmuseet har i Ho Chi Mihn City och kollat. Lite av en besvikelse tyckte jag nog, det ar ju hemska bilder och fakta forstas men jag hade nog vantat mig att kanske fa reda pa lite mer an jag visste innan men det var ganska daligt med det. Aven manga av de hemska bilderna darinne hade jag ocksa redan sett, missforsta mig inte jag vet att man inte kan bli paminnd for manga ganger, men jag hade nog hoppats fa lara mig mycket mer nytt om kriget och dess orsaker etc.

Just nu sa tjuvbloggar jag gratis i en datorbutik :0) Vi gick in har for att kolla om min dator var billigare har an hemma men det var den inte, sen borjade det typ monsunregna ute igen sa vi blev knappt utslappta av vakten som tyckte att vi skulle stanna tills regnet lugnade sig. Sagt och gjort, da upptackte vi att datorerna var igang och uppkopplade till natet sa da var det bara att passa pa! :)

Vi funderar pa att ta oss vidare till Kambodja ganska snart, det ar fruktansvart varmt har och det regnar ratt mycket...inte for att jag ska gnalla nu nar vi ar pa semester men det var mer behagligt i Bangkok...
Vi har kollat upp priser till Kambodja harifran med buss och det kostar typ 80SEK per person och sen kan man skaffa visum vid gransen sa det lutar nog at att det blir var nasta anhalt. Sa funderar vi pa att ta nat lugnt badstalle i Thailand innan vi aker tillbaka till Bangkok, det skulle vara skont att komma utanfor storstaderna ett tag och softa lite...

Hoppas ni har det bra hemma och att ni inte fryser allt for mycket! Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0