Thaiboxning och Marknad

Vi tog en tuktuk till arenan dar boxningen skulle vara. Val dar sa blev vi pahoppade av tio biljettforsaljare som ville att vi skulle sitta vid ringside. Vi fick veta att det hela skulle halla pa i fyra timmar sa vi bestamde oss for att se oss omkring lite innan vi gick in. Da sjonk biljettpriserna ganska kraftigt men vi tog anda en promenad. Efter gatan vid arenan var det massa stand med olika typer av mat och pa ett stalle hade de olika insekter och larver som var grillade? Robin ville saklart prova och da kunde jag ju inte vara samre. Fast jag kunde inte farma mig att ata en grashoppa med ben och allt som var det varsta de hade. Sa jag nojde mig med en liten larv som sag ut som en likmask... :) Ingen var mer forvanad an jag haha.

Matmarknaden tog slut sa vi gick at andra hallet mot en sak vi hade sett pa vagen till arenan, nat som kallades nightbazaar och det var toppen!! Alla grejer vi har kunnat shoppa hittils efter gatan ar bara skrap i jamforelse, det ar typ battre an silkmarket! Otroligt men sant. Det ar som sma designershoppar pa en marknad som aldrig tar slut. Det var snygga moderna klader som man kan ha hemma, alltsa inte bara sommargrejer, kan tanka mig att Kickan skulle ha alskat det ocksa! Innan matchen handlade jag tva blusar/skjortor och Robin en klocka, sen gick vi dit efter matchen igen och jag handlade en klanning, ett skarp och ett halsband, saa nice!!

Angaende Thaiboxningen sa var det en ratt sa trevlig tillstallning, det var inte alls sa "grymt" som jag hade forvantat mig, anda var det en "mastar-match" som vi var pa. Men aven om det inte var sa grymt som jag trodde sa ar jag anda kluven till sporter som gar ut pa att man ska gora illa varandra. Jag har lite svart for att det liksom ar syftet. Det finns ju manga idrotter dar man kan gora illa sig (hur manga cirkusartister dor inte varje ar?) men problemet for mig blir liksom nar det ar sjalva syftet... Det var en rolig upplevelse iallafall och trots patryckningar fran biljettforsaljare sa bestamde vi oss for att ta "samsta" laktaren, staende langst bak med nastan bara Thailandare. Vi sag riktigt bra anda och det ar ju roligare om man far vara med de inhemska medborgarna istallet for bara vasterlanningar!Chaufforen som korde oss till Boxningsstadion. Han var jatteintresserad av Thaiboxning och hade hela taket fullt av boxningstidningar..fast Robin var tuffare, han at en grashoppa...med allt kvar liksom..ja. jag. at. en. mask. Ingen var mer forvanad an jag... :)Varldens basta marknad?

Kommentarer
Postat av: Trine

Hej,



kul att följa er resa här.



Simma lugnt!



trine, emanuel & benke

2008-11-19 @ 22:36:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0