Me like shopping!

Tänk hur mycket man kan hinna shoppa en helt vanlig dag fast man jobbar till sex och sedan har middagsgäster, bränna pengar är lätt, och kul ibland när man gör lite fynd. Fast så farligt mycket har jag inte shoppat, mest kuliga grejer på rea.

Först på lunchen var jag till Åhlens och köpte sånt som har varit slut ett tag, som hårspray och mousse. Det är nackdelen med att jobba "affärstider", jag jobbar när alla andra butiker är öppna (bra för plånboken dock!)...Men idag när min deo tog slut var jag tvungen att göra en raid, det funkar väl att se mupp ut i håret men lukta svett, där går min gräns. När jag ändå var där så åkte ett par skrubbhandskar med också, det ska bli skönt att peela lite och bli lite mjukare igen, jag avskyr "vinterhud" som är alldeles torr och otäck.
Passar bra in i vårt rosa badrum, sen luktar de finfint också.

Robin har gjort sin första dag som studerande, han hämtade ut sina böcker och fick nån uppgift, sen var det klart. Eftersom han hade så mycket tid över så fick jag lunch hemma, lyxigt! Lax med färsk pasta och creme fraiche med franska örter fick jag, och gott var det. Sedan skickade jag honom till Moas fina rum, en inredningsbutik i Ludvika som tråkigt nog stänger och som därför har 70% rabatt på allt. Rea är aldrig fel.... Robin köpte jättefina ljusstakar som nu står och tronar brevid vår fula tjockteve, kanske dags att byta ut den snart?
Han har smak min boyfriend ;)

När jag slutade blev det en tur till in på Åhlens, vi var lite inne i rea-shoppandet och när jag var där på lunchen lade jag märke till alla "halva rea-priset" skyltar och såg några saker väl värda priset. Vi kom överens om en lampa till sovrummet och en kudde i samma stil som passar jättebra!
                                 
Ny lampa......                                        ...och vårt sovrum, som inte ser lika mysigt ut på bild dock.

Nu ikväll har mamma och Kickan varit här, ätit tacos och kollat på lets dance. Laila Bagge rocks! Hon ser ju ut som en dansare på riktigt! Och BB ska ha en eloge för att hon hade förbättrats så mycket från förra veckan, nu kunde hon slappna av lite mer. Sen kollade vi lite på bilder som pappa mailat hit, han har varit och kollat på alternativ till hus som de kan bo i i kina.
           
Såg ut att vara ett riktigt fint hus med tre (!) våningar, massa badrum, biljardbord och grejer. Det blir nog najs att komma och hälsa på också för det fanns flera schyssta gästrum.

Oj, det blev ett långt inlägg. Nu ska jag pussa lite på Robin i soffan innan vi ska sova, det är jobb igen i morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0