Tygfrossa i Karlstad

Turen till Karlstad blev nu inte riktigt som vi hade tänkt oss. Kickan blev sjuk, yr och illamående, så någon klädshopping blev det just inte. Dock hittade vi en tygaffär påväg tillbaka till bilen och där kan jag lova att det blev shopping, det var rea! :) Inget ont om tygaffären här hemma, men de har ju mest gardintyger etc och här hade de enorma mängder tyg även till klädsömnad, behöver jag tala om att jag var i himmelriket?

Här är vad jag köpte:


Någon sorts velour, mycket mjukare och inte alls lika stretchig som den velour jag har jobbat med tidigare. Det här tyget blir mysiga "bodysuits" till småfolk eller kanske en morgonrock till någon lite större.


Riktigt riktigt tunn bomullstrikå. Dessa tyger är ganska begränsade i vad man kan använda dem till eftersom de är så tunna, ska nog göra pyamasar/nattlinnen av dem. Jag bara kunde inte motstå eftersom de var så sjukt söta!


Är dålig på vad tygsorterna heter på riktigt men dessa kan beskrivas som sweatshirttyg fast i lite tunnare kvalitet. Bra bastyger som kan användas till mycket.


"Pikettyg" som kan bli något till någon stor person också. :) Jag har en tendens att handla väldigt gulliga tyger har jag märkt, lite konstigt att jag syr så stereotypt eftersom jag egentligen är allergisk mot att det ska finnas pojk respektive flickfärger... Men vadå egentligen, vem säger att en pojke inte kan ha en rosa klänning?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0