Snabb uppdat.

Symaskinerna har inte kolat eller så, det är bara mycket jobb på mitt riktiga jobb just nu. Eftersom jag jobbar i en cykelbutik så är vi mycket väderberoende och vi har verkligen fått ett uppsving nu när det blev sommar!

Tvillingpojkarna och deras mamma var förbi och hämtade jackorna i måndags och hon verkade gilla dem och bli glad, då är det roligt! :) Sen fick jag sälja mina första klänningar i helgen, det var min svärmors kanadensiska väninna här på besök som köpte både den gröna prinsessklänningen och den lilla sidenklänningen. De blir presenter till flickor i hennes släkt. Jag är lovad bilder både på pojkarna och klänningarna när kläderna är provade så då blir det visning här.

    Sålda!

Träningen har stått still igen, förra veckan var jag så kry att jag cyklade två dagar efter varandra, och då var det ju kört igen. Så jag är förkyld på nytt. suck. Men då blir det fritid över till att sy i alla fall. Pågående projekt är en klänning til min svärmor, Karin. Det blir en sorts väst/klänning med tvåvägsdragkedja som man kan ha som klänning eller utanpå andra kläder och vi hittade i tygbutiken i grannbyn ett fint tyg i stretchdenim som är kritstrecksrandigt. Det här projektet kommer att ta lite längre tid än barnplaggen jag normalt syr men jag ska försöka uppdatera med bilder under arbetets gång i alla fall. Karin är helt övertygad om min förmåga (mycket mer än jag själv) men jag ska göra mitt bästa för att plagget ska bli användbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0