Shop til you drop

Gosh.. jag borjar verkligen fundera pa hur vi ska fa med oss allting hem.. men skojigt ar det och det finns mycket fina saker att fynda.

Idag inledde vi med Forbjudna staden som var lite av en besvikelse for mig. Jag hade hoppats pa med fakta om Kejsarnas och Konkubinernas vardagsliv etc. men det var nastan inget sant alls. Bara en massa stora tomma rum (9999 st for att vara exakt) och dalig engelsk info, typ "har ar lyckans hall" eh jaha? Fast vi far skylla oss lite sjalva, vi borde ha haft en guide. For att forklara besvikelsen lite battre sa har jag last en del om det kejserliga hovet och da sarskilt Konkubinerna sa jag hade hoppats fa annu mer fakta om deras liv, kanske se en "konkubinmodell" eller aterskapade klader eller nagot men det fanns ingenting sadant. Kul anda att ha upplevt miljon som de bocker jag har last utspelar sig i, den i sig ar ju fantastisk.

Robin i Forbjudna staden dar vi ocksa blev en turistattraktion for Kineserna sjalva. Min frisyr ar en sensation har liksom Robins tatuering, de pillar mig i haret och honom pa armen och sen far vi ta kort med hela familjer som gor V-tecknet. Det ar ratt kul. :)


Sedan hamnade vi ju forstas pa Silk Market igen och det var nog den roligaste shoppingen hittils tror jag. Vi kopte Jeans for 80RMB stycket som hemma kostar over tusenlappen. En bra investering for mig som verkar slita ut mina jeans efter bara ca fem manader annars.. Sen hittade jag ett par grymma skor och lite smycken, nagra till mig och sa far Kicks valja nagot ocksa :)

Nya shoes, som vanligt snyggare IRL..


Btw, Kickan, vad tycker du om skorna? De ar snyggare IRL och det finns inte sa mkt liknande de som du ville ha, finns bara svarta med runda guldnitar eller ocksa helt utan klack typ gladiator. Har du fler bilder som du kan skicka pa hur de kan se ut om de ska vara lite annorlunda?

Nu har vi klarat av de sevardheter som vi ville sa det blir soft/shopping resten av tiden, riktigt skont. Far se om vi ska cykla ivag till ett konstomrade en liten bit harifran i morgon och kolla hur det ar har. Annars blir det nog parken igen, det var riktigt roligt att umgas med de Lokala Beijingarna har i narheten.

Kommentarer
Postat av: kickan

det spelar ingen roll, jag tror du väljer rätt;)

2009-05-15 @ 22:21:28
Postat av: Jessica

Ursnygga skor!!! =)

2009-05-19 @ 21:50:04
URL: http://www.lillanovak.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0