Shorts och prinsessklänning

Sådär, efter en del krångel är både shorts och klänning klara. Mönstret till shortsen ritade jag själv och de var riktigt enkla att sy egentligen, ändå lyckades jag göra fel på allt nästan så sprätten kom till användning rätt frekvent. Men jag är nöjd med resultatet! Klänningen blev också fin (den har jag bloggat om och visat bild på tidigare), det enda negativa är att jag inte kan knyta snygga prinsessrosetter..




Här är de söta shortsen, sydda i mjuk stretchfrotté och kantade med satinband. Tyget är ett fynd från loppisen i lördags och jag tycker det är superfint, lite retro sådär :)



Hittade på en kul grej i sidorna, men åh så svårt det är att fånga på bild.

Det är en skön känsla när ett projekt är färdigställt, då har man liksom friheten att göra vad man vill sen. Jag har satt lite "regler" för mig själv att jag faktiskt måste göra klart de saker jag börjar med innan jag gör något nytt, för några år sedan hade jag en period när jag sydde mycket men hade för lite tålamod, då blev det många ufon liggande...

Men nu är vi vänner, sprätten och jag.

Kommentarer
Postat av: Robert S.

Hej Ingrid!

Kul att läsa om dina syprojekt, bra med kreativa egenskaper! Vilken fin blogg du har dessutom, och jag tänkte lägga till dig bland mina länkar. Går det bra? Kolla gärna min blogg, fylld av egenskrivna dikter! Nästan bara på engelska nu...



Varma hälsningar,

Robert Sandin

2009-05-28 @ 22:42:45
URL: http://www.robertsandin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0