Dagens happenings

Blev ingen visit to the dogshelter, vi kom inte in. Vi hittade det efter närmare en timme i bilen men porten var stängd och ingen öppnade. Jaja, vi får ta det till veckan istället och inte åka på vinst och förlust som nu utan försäkra oss om att vi får komma först... :)

Vi åkte vidare till en marknad i de mer centrala delarna av staden och utforskade den istället. Det är ett ställe där kineserna själva handlar, allt är tokbilligt och man kan hitta det mesta. Från levande djur, diverse städtillbehör och cykelbutiker till falska märkesvaror. På många vis skönare ställe än turistmarknaderna eftersom försäljarna inte sliter i en på samma sätt. Dock hade jag svårt att hitta kläder där, den "kinesiska-stilen" innebär rätt mycket glitter och extra mycket allt och det stämmer inte riktigt med min smak, på det viset föredrar jag faktiskt de mer turistinriktade marknaderna. För mig blev det några sjalar samt nejlikor och kanelstänger inför den stundande julen. Känns bra att handla sådant som kostar hemma och som jag ändå ska köpa.


Bilderna ovan visar en kinesisk cykelbutik där bajkarna kostar runt ett par hundra och sen köttavdelningen på matmarknaden... det såg fräscht ut men på många ställen hade de skärbrädor i trä som av utseendet att döma hade varit  med ett tag... kanske skulle vänja magen ett tag till innan jag handlade där.


Dagens bästa fynd! Kanelstänger och sen nejlikor i den lilla påsen. Det doftar underbart av jul! Längtar till första december när jag får sätta nejlikorna i en apelsin och hänga upp med röda band i fönstret. Kanelstängerna blir också underbart vackra som pynt. Hela härligheten kostade bara 11kr, oprutat.


Mina djuriska sjalar för 23kr st, inte heller där blev det något prutande. :) Sen har jag, banne mig, slagit till på ett par uggs. De är så sjukt fula men ändå dras jag till dem på något vis, sen är de ju fantastiskt sköna, självklara att bara hoppa i när hundarna behöver ut senare i vinter.

Uggsen införskaffades under eftermiddagens korta vända på Silkmarket, på hemvägen. Jag börjar känna att jag har lite distans till den sortens shoppande nu, tidigare har det ofta "fångat" mig och jag har köpt mycket som jag annars inte skulle ha gjort. Det är ju så lätt att bara ta med några extra "att ge bort till nån" när man ändå har fått ned priset. Fast jag kan ju inte lova att det inte blir någon onödig grej alls, om inte annat så beror det ju på vem man frågar... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0