Flanellfrossa

Liten lokal marknad, massor av grejer, äntligen några tygbitar jag gillade! Första biten stretchtyg funnen också, vanlig vit trikå som jag egentligen har hemma men för 15kr/m fick iaf 1m följa med hem.

Som jag skrivit tidigare kan den kinesiska smaken kanske anses lite prålig, jag tycker inte alltid att saker de tycker är adorable är så värst söta, det blir lätt för mycket. Gäller även tyger. Har letat flanell för att sy pyjamasar och nattlinnen, men jag tror inte att alla vuxna kanske uppskattar neonrosa Hello Kitty eller björnmönstrat i tusen färger. Utbudet är dock gigantiskt så det gäller bara att fortsätta leta.

Dagens fynd:


De två högra är mina och det till vänster är mammas, men kanske jag snor en bit av det jag också, passar till herrpyjamas? Gillar de två högra för att de både kan användas till vuxen och barn. 10kr/m. :)

Har hittat en hel tygmarknad också, eller läst att det ska finnas en. Får bli en tur dit och hoppas att de har stretchtyg, det verkar närmast vara en bristvara bland alla sidentyger och övriga stela tyger.
-"watch your purse and leave your kids at home" undrar vad det är för en marknad jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0