Naturlig skönhet

Miljön runt Sandsta ganska lantlig, vi har nära till stan men bor ändå "mitt i skogen" med forsens brus som bakgrund. Det finns inte jättemycket stigar runt vår tomt men här och var syns rester av gamla vägar. Jag har en lite lös plan på att förbättra/röja lite av de här vägavsnitten och binda ihop dem med varandra så att vi kan få till en promenad/motionsslinga på någon km i den närmsta omgivningen. Jag gillar att komma ut i skogen och det skulle vara skönt att ha möjlighet direkt utanför dörren.

Självklart kan man vara i skogen utan stig men ute hos oss är det ett fågelreservat i skogen så de röjer ingenting utan alla träd som faller får ligga hur som helst. Det blir bökigt att gå för det är som trädplockepinn överallt. Med min kommande "röjning" av gammal väg ska jag egentligen bara flytta träd åt sidan är tanken, inte förstöra något för fåglarna men ändå göra det framkomligt.

Allén som leder fram till krafttuberna


"ån" som leds in i tuberna längre ned


Skogen bakom vårt hus, bilden tagen från allén


Vi har också små gula darlings alldeles i närheten :)


En av de gamla vägretserna, ser mest ut som en stig på bilden men i verkligheten ser det ut som två gamla hjulspår


Det är så skönt att komma ut i skogen, det blir verkligen en laddning av batterierna även om man bara är där en liten stund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0