Skifferplattor

Börjar inlägget med en bild på det som vi gjöt igår, såhär långt kom vi alltså. Mer än halva framsidan klart.



Idag har vi varit på Vincents dop och jag märker att jag blir äldre samt att jag är släkt med min släkt, har alltid tyckt att det vart så fånigt när mamma, mormor och gammelmormor blir rörda för minsta lilla men se där vem satt inte och torkade tårarna under ceremonin - jo just det, jag!

Vi hann med en vända på loppisen efter dopet och där gjorde vi ett fynd till inredningen i huset. Eftersom jag inte har knäppt nåt kort på det ännu så spar jag dem till i morgon.

Eftermiddagen ägnade jag åt att ta upp skifferplattor på mammas och pappas gård, de ska dränera runt huset och ska därför inte ha kvar sina plattor, perfekt för oss för plattorna är verkligen fina och passar bra till allt gammalt där ute hos oss.


Det är de här fina plattorna som det handlar om. Ganska många, räcker nog till uteplatsen vi har tänkt oss framför "vinkällaren"



Daniel kom förbi och gav mig ett handtag, han vickade upp plattorna så att jag kunde bära bort dem.



Sen tyckte han det blev för varmt så då gick han upp på altanen och fotade mig och mamma istället. :)


Det bor ganska många myror under där plattorna har legat, på några ställen blottade vi deras "äggkammare". Här hann jag med att fota äggen innan de släpades längre ned i boet. Bara någon minut efter att fotot togs var alla ägg helt borta. Imponerande djur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0