Skogspromenad!

Idag kan man säga att vi har haft den "riktiga" skogspremiären för året. Vi var ute och gick lite kortare i skogen för någon vecka sedan men då låg det fortfarande snö kvar men idag var allt smält. Hundarna verkligen älskar att gå i skogen så det var som att släppa lös två ystra kalvar på grönbete! Vi var ute i två timmar ganska precis och hundarna sprang, nosade, hoppade, skuttade, badade i en bäck, gjorde spinnsnurrar, sprang tokfort, råkade landa på matte efter ett hopp (Rocky), hittade toppenfina pinnar (Ebba). En kanonpromenad helt enkelt.

Vi började vid Lorensbergatjärn och gick uppför kalhygget där. Fortsatte genom skogen och kom ut på Kåsenvägen som vi bara precis korsade och fortsatte i skogen över till Dagkarlsbo och sen cykelbanan/vägen tillbaka hem. När vi kom ut ur skogen vid Dagkarlsbo så kom dagens höjdpunkt, vi såg en grävling på bara tio meters avstånd! Det kändes verkligen jättenära men det gick ju så klart väldigt snabbt för den hade ju väldigt bråttom att komma bort från oss och ned i sitt hål, ett gryt där vi tidigare har sett rävar men som nu grävlingen verkar ha tagit i besittning. Som tur var hade jag just kopplat hundarna och vinden låg inte så att de kände doften av den..

Jag hade kameran med på turen för jag ville fota alla fina vårblommor som växer efter vägen och självklart blev det ju några foton på vovvarna också. :)


När han väl sitter still och tittar åt rätt håll så måste han ju ändå hitta på nåt för att göra bilderna knepiga, det är pysen i ett nötskal det!


Tussilago som börjar se lite hängiga ut, men ännu står de kvar.


Ebba trivs med livet, skogspromenad är det bästa som finns!


Alldeles vitt och blått i slänten på vägen upp till skogen.


De är så vackra...


Mmm..


Det är bara att känna in vårfeelingen!


Fågelperspektiv och motljus...


Hundarna badade glatt i bäcken som rinner ned i Dagkarlsbo, perfekt eftersom de var alldeles leriga innan och då slapp vi duscha när vi kom  hem. Kanske aningen kallt ännu om man frågar mig.

Det bästa med sådana här promenader är att hundarna är såå nöjda sen, de bara sover hela dagen. Superskönt!

Jag avslutar med dagens skämt, kunde inte låta bli att fota den här prisskylten när vi var och handlade:

Lite felstavat och då kan man tänka så här:
Skar lotten lök?
-ja, scharlottenlök

Usch, det var verkligen Lassenivå på den, jag undrar jag om dålig humor smittar? Jag ska i alla fall visa den för honom på måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0