Fönsterrutor

Ett steg i fönsterrenoverigen är att göra rent rutorna. De är urtagna sedan tidigare så nu var det rengöring på schemat. Jag lade dem på hög med fyra små bitar av tätningsremsa mellan varje. Medan jag lade dem på hög så sprayade jag dem med fönsterrengöring på varje ruta. Så plastade jag in högen i gladpack och så fick medlet verka under några dygn.

Inplastad hög med glasrutor


När medlet hade verkat var det dags att skrapa bort allt gammalt kitt och smuts. Det gick smidigt med skrapan som egentligen hör till spishällen.



När rutorna var rengjorda och putsade slog jag in dem i tidningspapper var för sig och nu står de i en låda och väntar på att sättas tillbaka igen.


Det är en del pyssel med fönstren men vi ska göra mycket av det i vinter när det är för kallt att greja ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0