Update, senaste månaden!

Varit lite dåligt med bloggande ett tag, blev lite mycket skola med extra plugg som skulle avslutas mm. Men nu är det klart och jag ska bara plugga Baliprogrammet resten av tiden. Lära mig surfa kanske? :) Här kommer en liten bildbomb på annat som vi ändå har hunnit med förutom pluggandet
 
Vi tog dykcert och åkte till underbara Tulamben för ett vrakdyk, riktigt spännande var det! På bilden har vi precis skrivit klart provet och blivit dykare.
 
 
Stranden i Tulamben när solen precis hade gått ner.
 
Vi firade Carelles födelsedag på Cafe Bali...
 
....gick ut och tog en drink efteråt
 
 
Vi har haft Indonesian cooking class och bakat Indonesiska kakor, Sandy och Dave gör sig redo för att fritera sina!
 
 
Mina färdiga kakor! Gott men rätt sött.
 
 
Vi har också lärt oss göra traditionellt Indonesiskt pyssel av bananblad, detta är en liten korg där man ska förvara ett ägg. Varför man vill ha en liten korg till ett ägg fick vi däremot inte lära oss... :)
 
 
Allt vårt pyssel, prydnadsgrejs man har vid ceremonier, korgar för ägg och ris.
 
Tamara med sin riskorg..
 
 
Vi gjorde en utflykt till Nusa Dua och Uluwatu, detta är en bild på den fantastiska stranden i Uluwatu. Ett världskänt surfställe.
 
 
Hittade en vass blomma på Role foundation i Nusa Dua
 
 
En annan utflykt till Padang Bai, skolutflykt till en traditionell by och lunch här på stranden..
 
....i världens minsta Warung, men vi fick god mat! 
 
Lite vad vi har gjort senaste veckorna, ska försöka blogga lite oftare. Det är helt otroligt hur fort tiden har gått, tycker att vi nyss kom hit men halva tiden har redan gått nästan. Jag trivs bra ialla fall och det är jättekul med allt vi får se och uppleva. Närmsta månaden har jag besök från Sverige hela tiden, det är riktigt kul att få träffa lite kändisar också.
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha en annan har också legat på latsidan med bloggander. Kul att se lite bilder !Blir så avis på solen och värmen... här är det kallt och regnar varje dag, iallafall lite. Det är ungefär som att bo i england kan jag tänka mig. Upplever du att nivån är högre på skolan där än hemma? Jag är fortfarande lite i chock för att nivån är så hög. En hemtenta här ska vara 15-20 sidor och då är det bara 4 frågor. Hemma blev jag chockad över att grupparbete som skullevara 15 sidor.. vårat grupparbete här blev 150.. vettskrämd - Men måste säga att jag har blivit duktigare på att fokusera på skolan haha :D Tänk vad tiden har gått fort! Puss

2012-11-05 @ 22:34:16
URL: http://helgonetiholland.blogg.se
Postat av: Karin Johnsson

"Svärmor" fascineras av de vackra vyerna och tänker att kanske någon gång blir det en resa ditåt! I nuläget är det emellertid inte aktuellt, vilket är synd då det hade varit fantastiskt att ha någon på plats som känner till en massa. Skojigt att flera ändå tar vara på chansen och gör den långa resan! Nu verkar det ena besöket hos Ingrid avlösa det andra, så tiden som är kvar på Bali kommer nog att gå lika fort som den hittills gjort! Ha det fortsatt grejt, eller hur det nu skrivs på norsk, och kram från Karin.

2012-11-11 @ 17:13:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0