Utflykts update!

Tiden spriiiiinger! En vecka sen jag postade här nu men känns verkligen som nyss. Veckan som gått har varit hektisk, mycket i skolan här, kurserna hemma tickar på och så är vi mitt i vår PADI-Openwater kurs. Den blir iaf förhoppningsvis klar på sön så då lättar det lite.
 
Tänkte fortsätta där jag slutade, med fler bilder från förra onsdagens utflykt. Passar bra eftersom den senaste veckan har varit i stort sett fotolös med mestadels pluggande.
 
Nästa stopp var i Ubud där vi besökte en "Organic farm" med tillhörande "Organic Restaurant". Jättegod mat och ett ställe där salladen känndes säker att äta (jag blev inte sjuk i alla fall). Kul att se lite bra initiativ gällande jordbruk också, annars är det väldigt ohållbara metoder här med besprutning och kemikalier.
 
Stället ligger avsides och man kan inte åka bil dit, därför fick vi börja med en väldigt trevlig promenad genom risfälten, det var toppen att komma bort från trafikljuden en stund och uppleva lite ro.
 
På väg mot farmen och restaurangen.
 
Många vackra vyer runt risfälten. Vi mötte två gäss på promenad bland annat :)
 
Jag och Emily pausar på vägen.
 
 
Så vackert! Underbara färger!
 
Sandys kamera har roliga funktioner! Fin bild på Emily
 
 
Liiiiiiiiis!
 
Gooood mat! På Pulu Mujung Warung
 
Lunchsällis, Thijs, Tamara, Robert
 
En av bönderna på den ekologiska farmen
 
Detta var höjdpunkten på utflykten för mig och det var jätteroligt att se de fina omgivningarna. Får nog bli en tur tillbaka hit under min tid på Bali. Vill också besöka Ubud igen, staden som ligger närmast, ser jättefint ut där.
 
 En sista bild från risfälten:
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0