Dhyana Pura, Bali

Har spenderat den första hela dagen på Bali idag. Kom på eftermiddagen igår men då blev det i stort sett bara att handla lite, sen duscha och sova, sova, sova. Sov nog 11 timmar inatt men tror det var välbehövligt efter den långa resan.
 
Resan gick faktiskt över förväntan. Cathay Pacific är mitt nya favorit-flygbolag! Kanonbra nöjessystem hade de med individuella skärmar där man kunde se hur mycket olika filmer, tv-serier, dokumentärer etc. som helst. Massa spel och sådan också förstås. Tror jag såg typ 16 avsnitt av Vänner ;)
Allt fungerade bra rent praktisk också, inga förseningar eller så. Enda blurren var väl att ingen kom och hämtade mig på flygplatsen men det löste sig smidigt ändå, alla taxichaffisar verkar veta om Universitetet.
 
Boendet är också bra, ska fixa bild på det men för tillfället är fotograferingen lite bristfällig eftersom jag har med mig kameran men inte minneskortet av någon anledning...
 
Här är i alla fall entrén till Universitetet, det är ganska litet men verkar mysigt.
 
Mitten av kampus är så här fint, lite längre in till vänster ligger vårt studentboende.
 
En första tripp till stranden blev det också idag, eller ja, till en av dem. Seminyak beach är den som ligger närmast och det var absolut inget fel på den.
 
De flesta studenterna kom redan i början på veckan och har gjort sig rätt hemmastadda, bland annat fått tag på motorcyklar vilket man behöver för att överhuvudtaget ta sig någonstans. Taxi-bilarna är inte jättemånga och tar ungefär dubbelt så lång tid. Idag åkte jag och Mariam taxi till stranden men vi hoppas kunna få tag i motorcyklar i morgon!
 
Väl där blev det lite solande, jag blev inte helt oväntat rätt rastlös efter typ fem minuter så jag provade på en löptur barfota i sanden. Var lite sådär, blir rätt hårt att springa i och jag fick en stor blåsa under ena stortån, men å andra sidan var det värsta bästa fotpeelingen, baby feet!
 
Andra reflektioner såhär direkt är hur trångt och litet det är överallt, det finns inte en enda stor väg, direkt man kommer utanför flygplatsen är det bara ett gytter av smågator, smågator, smågator. Mysigt såklart men det är svårt att få någon överblick över staden, man svänger bara hit och dit, fram och tillbaka och upplevelsen blir att man aldrig ser någonting, bara husen på vardera sidan om vägen. Tom universitetet ligger mitt i gyttret, man bara svänger av från en liten liten gata och så är man inne på området, inga stora gräsmattor, parkeringsplatser eller något så som jag är van att det ser ut. Men vi lär oss säkert hitta till slut ändå.
 
Imorn börjar skolan, blir spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0