Snart en vecka...

... har jag spenderat i Dalung, Kuta, Bali. Intrycken så långt är att det är ganska trångt, varmt och väldigt trevligt! 
Människorna är så himla trevliga, och det är mkt lugnare här än i andra asiatiska länder, vistt vill folk sälja saker till dig men de är inte i närheten av lika påstridiga som i tex Kina, Thailand, Kambodja, Vietnam. Sen är inte alla intresserade av att sälja grejer heller, många är bara intresserade av att prata med en. Ser fram emot att lära mig mer Bahasa så jag kan göra det!
 
Lite bilder då, var till polisstationen idag med Thijs och Mariam, vi fick lämna fingeravtryck och signera typ tio papper, sen blev vi stolta innehavare av Indonesiska körkort!
 
Efter det fick jag äntligen min moppe och kunde provköra den.
 
Kort rapport idag, imorn ska vi ha cooking class på Bahasa lektionen, blir kul att testa lite mer indonesisk mat och lära sig att göra den.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad roligt

2012-09-06 @ 17:51:06
Postat av: mormor

Heia Ingrid. Dette ser jo helt supert ut!!!!

Svar: Jeg har det fint! :)
Ingrid

2012-09-07 @ 10:28:59
Postat av: Malin

Åh Grattis :D Vad kul med ett körkort! Kändes de lika bra som när du fick det svenska ;)?

Svar: Njae, gillar inte riktigt att köpa mig till saker måste jag säga, känndes mycket bättre att få kämpa lite! ;)
Ingrid

2012-09-11 @ 14:26:00
URL: http://helgonetiholland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0