Nysytt!

Det känns som att inspirationen kommer med våren. Vintern har varit enormt seg, jag har mest kännt för att gå i idé och sylusten var långt borta. Men tänk vad lite solljus och takdropp kan göra nu har jag enorm lust med allt igen. Lite tokigt kan tyckas för under vintern har man ju så mycket mer tid att pyssla men det är inget att göra något åt, bara att ta emot sylusten nu när den kommer!

I dagarna väntas tillökning både inom familjen och bekantskapskretsen och då kan jag förstås inte hålla fingrarna borta från tygerna och maskinerna. Redan i höstas började jag fundera på att sy bodies och passade då på att köpa några olika storlekar på sommarrean (typ 70% rabatt) som jag sedan sprättade isär och gjorde mönster av. För att få ihop lite läckra kombos fick det bli vanliga muddbyxor med resår i midjan till.

Här är det första setet som är helt klart sen har jag fyra set till som ligger som ufos i syrummet, något är knas med min maskin. När jag syr med dubbelnål så gör den inte sicksack på baksidan som den ska utan den drar ihop sömmen på något vis... knas. Har lusläst manualen och provat allt men inget verkar funka. Får väl helt enkelt vänta till måndag med att färdigställa.



Kombinationen känns verkligen vårfräsch, det blommiga tyget har jag fyndat på en loppis här i stan och det orange tyget är en rest från när jag sydde den här bodysuiten. Det här var den först jag gjorde och det tog mig till body nummer tre innan jag klurade ut hur man bäst fixar kantningen, testade lite varianter vilka alla försvårades av att maskinen inte ville göra fina sömmar som sagt. Bara jag har klurat ut varför den beter sig som den gör så är det bara att kanta så det ryker!

Har också tänkt att jag ska använda de fina strykbokstäverna som jag fick i Hemlisbytet i höstas av Tjohalia . Det blir perfekt på de bodys som jag ska ge bort i present.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0